det spårar

Sitter i disskussion med en vän på luren, om fotboll!
Jag gillar fotboll, ja gillar att svära åt tvn , få skrika lite och bara dricka öl i goda vänners lag.
Men allt har ju en baksida, efter noga analys av fotbollsvärlden, är det så stor skillnad på att va fotbolls spelare och på  någon som är livegen och köpt för pengar? Svar NEJ!
 
Folk slåss, budar och köpslår om människor som springer omkring på en gräsplan och har lite kontroll på en svartvid läderboll. Sjukt när man tänker efter på myntets baksida.
 
Nu till något annat, sista dagen på gamla jobbet igår, så skönt, lämnadet stället med högt huvud, låste, stängde, kontrollerade, och går därifrån, dock så trött av all värmen på jobbet så vad händer? 52 och 25 tycks vara ganska lika så vad händer som sagt??? Jag hoppar på fel buss i brunnsparken, dom kom ju efter varandra.... FFS! Bra jobbat där, braaaaaa jobbat....
 
Men att vakna på en måndag, höra regnet smattra mot rutorna , masa sig upp, trycka på onknappen på kaffe bryggaren, masa sig tillbaka, blunda, höra puttrande från bryggaren, känna den välbekanta kaffedoften sprida sig i lägenheten och man bara pressar huvudet längre ned i kudden och bara lyssnar, andas....
 
Jag är arbetslös i 2 dagar.... äckligt nöjd tjej, det är precis lagom.
Livet går framåt och för första gången på länge, jag är glad och tillfreds med mig själv och livet, det går i rätt riktning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0