Med kaffet i hand

Jag suger på att sova när ja jobbat natt..... Madre mia!! Min chef kom in och kollade läget inatt... Tror dom är nöjda med mig, ja fick mer tider :)

Satt på jobbet och funderade lite medans ja såg hela stan sakta somna in i sin dvala innan den slutligen började vakna till liv igen.

För ett par år sen började min resa, totalt nedbruten, oförmögen att ens duscha och klä på mig, vakna och sova , vad var d?? 2 år av mitt liv som en enda dimma, blev bättre, barka ihop igen ett par år senare. Pang, lite värre än första gången. För  ca ett år sen käkade ja mina sista lugnande, mina sista lyckopiller , mina sista stec och mina sist sömnpiller. Jag har varit helt oförmögen att ta hand om mig själv, ännu mindre ta ansvar för mig själv. Och nu har ja kontroll på allt, d som sig bör såklart, vissa saker kan man inte kontrollera. Dom får man ta som dom kommer , men ändå. Från att gå från noll koll till att ha kontroll över ett helt hotell och andras säkerhet . D känns som rätt så stort.

Det är rätt stort. D känns så jäkla bra. Och d känns riktigt bra när Stoffe säger han är stolt över mig, när min familj säger d. D värmer, från lilltårna och uppåt. För denna ggn tror ja själv på d. Ja tror på mig själv för första gången på EVIGHETER! D kanske inte alltid går riktigt som ja vill, men ja klarar de.

Jag hör den där lilla lilla rösten i mitt huvud fortfarande, dock skriker den inte längre att ja är värdelös och inte klarar någonting. Den pratar mer till mig, viskar till mig när ja tvivlar. Men de kommer en dag då ja brottar ned den med. D är nog något som kommer med tiden.

Samma magkänsla som när farmor dog. Då kommer d nog snart. D tråkiga med att massa tid på jobbet till övers är att man hinner tänka så mkt. I morse när jag stod och väntade på min hiss började de bränna bakom ögonlocken. Svälja tio ggr och fokusera på vad för musik som strömmade in i mina öron ist.

Nu gjorde en dam att ja fick ett snusk sug efter sangria... åååh denna härliga dryck! När pengarna kommer skall förrådet fyllas på så d ALLTID finns hemma!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0