ytterligare ett stolpskott är fött

Än är sista ärkenöten inte född. Hur tänkte kärringen? Vill man föda fram ett oönskat barn , bära på d i nio månader för att sen adoptera bort de? Hur mkt förlänger man inte lidandet för sig själv? Vad är de inte då man får leva med, resten av sitt liv. Jag vet inte hur det är med er men för egen del och eget tänkande så skulle jag hellre vilja göra ngt ogjort i tidigt stadie , då de inte utvecklats, inte bildad lungor, hjärta och hjärna utan fortfarande är ett embryo.

Tänk om man blivit gravid genom en våldtäkt. Allt för att nå en nollvision i abortfrågan. Klart man inte ska använda abort som preventivmedel men seriöst de finns orsaker till allt. Hon är dum i huvudet på riktigt om ja får säga min mening. Hur många skulle då inte dessutom bli långtidssjukskrivna för depression , psykoser och hur mycket skulle inte självmordsstatistiken öka? Så långt tänkte hon inte.

En människas psyke är starkt,men inte så starkt. Trött blir man på att dom inte kan tänka längre, IQ badboll!!!!!

– Adoptera istället för att abortera

Gunilla Gomér. Gunilla Gomér. Foto: Kristdemokraterna

Gunilla Gomér (kd) vill göra det lättare för adoption inom Sverige

Adoptera – istället för abortera.

Genom att underlätta inhemska adoptioner vill kristdemokraten Gunilla Gomér minska antalet aborter.

– Det är ju bättre att födas än att inte få födas alls, säger hon.

Gunilla Gomér, kristdemokratisk regionpolitiker i Västra Götaland, vill göra det lättare för adoption inom Sverige.

Detta i syfte att minska antalet aborter i landet.

– Idag hämtar många par hem barn från utlandet. Varför skulle det då inte kunna finnas en adoptionsbyrå som gör det enklare att adoptera svenska barn, säger Gunilla Gomér.

Nollvision för aborter

Hon vill ha en ”nollvision” för aborter.

– Jag tycker inte vi ska ha den mest abortliberala lagstiftningen i Europa. Så jag tycker vi ska sänka gränserna, särskilt för de sena aborterna. När jag gick som elev var jag själv med och la ett foster som fick självdö i sköljen, säger Gunilla Gomér som till yrket är sjuksköterska.

Ändra gränsen för fri abort

Hon vill att gränsen för den fria aborten ändras till vecka 12, istället för vecka 18.

Därefter ska det krävas Socialstyrelsens godkännande för abort.

Att barn skulle födas med avsikten att adoptera bort dem, tycker inte Gunilla Gomér är något större problem.

– Jag jobbar mycket för just de ofödda barnens rätt att få leva. Och det är klart det är bättre att få födas än att inte få födas alls, även om det aldrig är en fördel att växa upp med andra än sina biologiska föräldrar, säger hon.

Helena Utter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0