5 dagar

En e.m kvar sen går vi mot 5 dagars ledighet samt min brolla som ska komma på fredag, alonetime första ggn på 11 år, waaaaackooooooo! Men ja kommer sakna hans fruga och charlie <3
 
Varit hos dietisten och skall tillbaka om en månad igen, ska lära mig att sätta teori i praktik och äta 3 ggr om dagen, hon föreslog även samtalsterapi för ätstörningar, kanske, tåls att tänka på. I o med att de går så lång tid tillbaka som när ja va 13 år och blev satt på min första diet av svärfarmor och mor. Gud förbjude att ja va rund.
 
Tycker ändå synd om lillasyster , svärfarmor gick bort här för ca en vecka sedan och ja förstår att hon sörjer. För mig är de som om en av mina nemisis gått bort och en sten lättat, de är blandade känslor. Både ledsen och lättad. Jättekonstigt, får man säga så?
 
Dieter jag fick prova som tonåring, herbalife, frukt diet, banandiet, kaffe diet, vattendiet (3 stora glas vatten innan måltider så ja skulle hålla mig mätt o inte orka äta så mkt) behöver jag säga att resultatet blev tvärtom.. 105 kg som 15 åring och inte ett uns hälsosam relation till mat. Tack för den televerket!
 
Inte så konstigt kanske att mina närmsta vänner och familj blir oroliga när jag känner mig nere eller stressad, hunger försvinner och jag kan leva på vatten och luft i dagar eller så äter jag precis så att jag vet att kroppen klarar sig på dom resurser den får av mig , bara för jag inte ska bli trött ( många frågar hur jag orkar så länge utan mat) där är svaret.... mat så mkt som en knytnäve kan räcka, sååå jag måste hitta de jag tycker är intressant och gott för stunden för att få de att gå ihop. 3 ggr om dagen kan låta som en lätt match... de är de inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0