Förstår att de är svårt

Förstår att det är svårt för en del att förstå att jag tagit avstånd helt. Att jag inte vill eller orkar.  Att jag sagt upp kontakten och inte pratar med min biologiska mamma alls. Klart de varit tungt , svårt men ändå , när 1000 stenar lättar från hjärtat , när man under 4 år ser så mkt skillnad och känner så mkt mer  och helt plötsligt är rofylld och känner sig så mkt lugnare och tryggare.  Inte ha ngn som skövlar och förstör ditt inre. Inte säger elaka saker för att sen ta på sig offerkoftan och aldrig kan inse eller ens prata som två vuxna över felen som begåtts. Ingen som hotar med slag eller kallar dig värdelös.  

Då vet man att man gjort ett val , ett bra val. Aldrig mer ta obefogad skit eller höra eller tala inför döva öron. Hon har aldrig funnits där.  Kroppsligt ja , men inte mentalt. Hon kan leva i sin värld av lögner och svek så lever jag i verkligheten . I min verklighet är en mamma ngn som alltid finns där . Lyssnar och ger kärlek.  Jag säger inte att de alltid varit lätt men när skygglapparna faller av och man ser helheten Ja då vet man.  

Detta är min mamma ,  hon som alltid funnits där fast jag varit blind. Den som ger så mycket kärlek och skratt.  Som man kan prata med och ty sig till. Som fyller och kantar mitt liv med guldkant.  Underbara människa!  💖 


Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Hon är så underbar, verkligen en kärleksfull farmor som verkligen älskar sina barnbarn ❤️

2015-05-20 @ 20:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0