Ett farväl

Idag är dagen kommen då hon jordfästs, min fina vän.
 
Blandade känslor finns, men hon hade rätt psykisk ohälsa och självmord, tankar kring självmord, borde lyftas fram mer.
 
Man förväntas fungera i samhället, ha ett jobb, ta hand om sig själv och sin kropp, vara hälsosam, ha ett socialt liv med goda vänner, bra kontakt med sin familj, annars är man en belastning man helst tystar med tabletter och diverse behandling, felmedicinering är inte heller ovanligt.
 
Det har börjats tala mer om det, psykisk ohälsa, men fortfarande, det som inte syns, det finns inte, människor som inte suttit i liknande sits förstår inte riktigt, vill inte riktigt förstå. blundar och förtränger.
 
MEN det är viktigt, för det finns, det är inget som försvinner för dom som är drabbade, det ligger där, konstant bubblande under ytan, som ett obotligt virus, redo att bryta ut.
 
Jag skulle aldrig kunna ta steget även om det många gånger varit nära, medvetet, omedvetet, jag minns inte. Allt jag minns av en blurrig tid är att jag inte ville längre, men terapi och åter terapi, tabletter som hjälpte ett tag men som jag sedan slutade med då jag insåg att jag faktiskt inte längre kände eller brydde mig, jag är tacksam för att jag ändå var så stark, så envis, att jag valde livet, tacksam över att jag faktiskt fick rätt hjälp av kunniga personer, men många är det inte, starka, många klarar inte av alla röster man har i huvudet, många klarar inte av att leva med hjärnspöken, minnen, sig själva eller sitt förflutna. Dessa är också människor, med tycke, tänke och känslor. Man får aldrig blunda.
 
Sov gott min fina Cecilia, hoppas du nu fått den frid du aldrig fick i detta liv och att du ser ned på oss andra från någonstans högt uppe, leendes och med ditt bubblande fniss och sänder oss små (eller stora) rosa, som du gillade, såpbubblor.
 
Idag är det din dag och alla mina tankar går till dig,
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Söta fina Cissi! Har tänkt på henne hela dagen.

2016-01-15 @ 21:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0