Güten morgen alles

Ännu en vacker dag till start :)

Intaget av antipollen saker är gjort och kaffet befinner sig i min hand. Igår va de på vippen att hon somnade in. Som Anna säger; hon är gjord av stål, hur orkar man?

En fråga ja ställer mig , varje dag jag med. Hur orkar man med det?
Jag har iaf förberett jobbet och mina handläggare på vad som komma skall , så ett samtal eller ett mail så är d kirrat och ja kan dra. Och jag har även rätt till 20 dagars ledighet som är betald så.

Ska trycka på jobbet lite idag om lite mer timmar, lite mer övning så allt blir perfa.

Och en annan grej... All reklam för färdig mat.. HUR SVÅRT ÄR DE ATT GÖRA SJÄLV? och dessutom vet man vad som är i och man slipper alla gifter och E ämnen! Findus färdigt, Felix pajer blaha blaha. Utan näring bara gifter onyttigt fett och socker man absolut inte ska ha i sig.

Att göra egna såser är något av de enklaste som finns, samma med pajer, piroger, pasta, gratänger och tusen saker till. Jag blir så trött, så arg. Och så undrar en del varför dom är trötta, sega och avsaknar en hel del från näringen vi bör få oss dagligen, tror sig äta rätt för att dom köper färdiga produkter. Idioti!

En enkel köttfärsås, med lr utan kött. Hur svårt är de att koka tomater så skalet faller bort, ta en mixer lägg dom skalade tomaterna där, salt peppar, färska örter, starta mixern och vips har du en damned fresh tomatpure redo att användas.

Och när man gör köttbullar... vem, nu för tiden använder ströbröd? Inte jag iaf. Lite buljong och äggg fixar d mesta så atte!

Och burkgrönsaker, lr frysta på påse. WTF?! Tabu tabu!

Är de så lite begärt att ge sin kropp näring, vitaminer och bra fetter, unna sig vardagslyx fylld med raketfyllda smaker och en arom man man aldrig får till annars. :) tror inte de va?

nähä disk, städa och mer kaffe kanske ? :) får se va d blir för spännande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0