Rätt lr fel

4,5 h sömn , hotellfrukost Fuck yeah, träning i dagarna 4 :) Woop Woop

Sitter på vagnen mot jobbet o tanken slog mig. Jag o en vän är lite oense om vad som är rätt o fel i detta.

"Kriminella tvingas ut i praktik" , mjo må så vara, kan tyckas. Jag förstår hans sida sett. Men här , just på denna punkt har nog rättssamhället tycket på sin sida. (Min sida sett. )

Varför undrar han ? Jaa kanske för att lära att hårt arbete , vanligt kneg faktiskt ger mer i slutändan. För att inte tala om alla dom pensioner du har rätt till o inte bara eget sparande när du har ett hederligt arbete, samt att du får rätt till dina eget förvärvade pengar, tryggheten i ekonomi utan att behöva frukta för livet var dag om ngt skulle gå fel. Säkerheten, tryggheten och ur personlig synvinkel chansen att uppskatta dom lediga dagarna på ett helt annat sätt. Strukturer, rutiner och kanske chansen att träffa ngn som inte tycker det är tufft (lr va man tycker är gällande "bad boys").

Dock vet jag också att ingen annan kan hjälpa om du själv inte vill bli hjälpt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0