När livet rör på sig

Upp klockan 8, 9 på gymmet, det snöar, hem klockan 12, inser att lägenheten bredvid står tom, en granne flyttat, livet rör på sig, plötsligt ser jag saker, noterar
 
Härlig nypande känsla i kinderna och plötsligt slår det mest självklara mig, Law of attraction, livet rör på sig, åt rätt håll,
 
Äntligen fast arbete, hormonutredning den 24e, träffat någon som faktiskt är mer än guld, slutat röka helt och hållet,
 
Att komma ut från duschen en morgon, frukost står på bordet, disken är diskad, sängen är bäddad och man får en puss och en kram,
 
Att somna och framförallt vakna med att någon drar lätt med sina fingar över ryggen, stryker med handen över håret, pussar en på pannan och viskar god morgon my passion, ibland en sång och fniss,
 
Alltid prata,  om allt, inga hemligheter, göra saker tillsammans, frigående, ingen kontroll, det här är inte svårt, det här inte jobbigt och allt bara är så naturligt,
 
Jobbar jag sent gör han maten, jobbar jag förmiddag gör jag och vid lediga dagar gör vi det tillsammans,
 
Men jag kan säga att komma hem och det är kliniskt rent, en lapp ibland med något fint på och ibland en skål med fruktsallad i kylen, kan man begära så mycket mer?
 
Det här går långt över mina förväntningar, LÅNGT!
 
Helt plötsligt är jag inte bitter längre, jag är inte längre arg jämt, jag avskyr inte hela världen och jag känner mig inte rastlös i kroppen,
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0